dimarts, 16 d’octubre del 2007

ANÀLISI D'EXPERIÈNCIES ESCOLARS

(Treball en grup a classe sobre els vídeos: "La pissarra digital" i "L'escàner i la impressora".)


La pissarra digital

Escola: IES St. Quirze del Vallès (escola pública)

Nivell educatiu: Tercer cicle (cicle superior) de Primària.

Descriu l’objectiu principal de l’experiència: Tracten d'utilitzar que el sorir a la pissarra, no sigui un patiment. Fan servir la pissarra digital per exposar les lliçons a classe. I també la fan servir per repassar els mapes del temps i fins i tot, per als exàmens.

Es pot aplicar a algun altre nivell educatiu? Per què?

Quin programari s’utilitza? Fes una llista i descriu per a què serveixen:
  • Editor de textos (Ja sigui Microsoft Word, OpenOffice, Worpad, Power Point etc. sobretot programes d'un estil de power point que són més visuals).
  • Pàgines web (accedint mitjançant exploradors com Internet Explorer, Mozzilla Firefox, etc. per poder sel·leccionar textos i imatges per imprimirles després).

Quina és la seqüència didàctica:

Cita, del programa de l’assignatura, els punts en que es treballen les mateixes matèries
:



L'escàner i la impressora


Escola: CEIP d'Alfés [escola rural (centre d'infantil i primària públic)]

Nivell educatiu: Segon cicle (cicle mitjà) de Primària.

Descriu l’objectiu principal de l’experiència: Adapten les noves tecnologies com l'us de l'escàner i l'impressora a l'aula. Escanejen i a arrel d'aquestes imatges fan fitxes de llibres i/o treballs, i juntament amb la informació trobada per internet la imprimeixen per poder tenir-ho més a mà.

Es pot aplicar a algun altre nivell educatiu? Per què? Ho podem aplicar a cursos a partir de cicle mitjà, ja que a partir d'aquestes edats, quan fan un treball o busquen informació, gairebé sempre ho imprimiran, tal i com també escanejaran fotografies o parts de llibres per pdoer complemetar els seus treballs o poder tenir guardada la informació als seus ordinadors.

Quin programari s’utilitza? Fes una llista i descriu per a què serveixen:
  • Programari propi de l'escaner i de la impresora (programes per escanejar imatge i text, i programari per la configuració de la impressora).
  • Editor de textos (Ja sigui Microsoft Word, OpenOffice, Worpad, Power Point etc. per escriure i editar textos incloent les fotografies o imatges escanejades, i per (al finalitzar el treball) imprimir-lo).
  • Pàgines web (accedint mitjançant exploradors com Internet Explorer, Mozzilla Firefox, etc. per poder sel·leccionar textos i imatges per imprimirles després).

Quina és la seqüència didàctica: El mestre els hi demana un treball, que per fer-lo necessiten l'ús de l'escàner i l'impres

Cita, del programa de l’assignatura, els punts en que es treballen les mateixes matèries: